luni, 5 mai 2014

Cu bicicletele in Padurea de Liliac si pe Podul lui Dumnezeu



In minivacanta 01-04 mai am fost cu bicicletele in zona Gorj – Mehedinti.
Dupa o scurta vizita in Targu Jiu si dupa ce am vizitat si admirat Coloana Infinitului, am mers voiosi catre locul unde urma sa ne cazam.



Am stat la Tismana, nu departe de frumoasa manastire cu acelasi nume, cel mai vechi asezamant monahal din Tara Romaneasca, construita prin grija cuviosului Nicodim. Aveam sa aflam mai multe despre aceasta frumoasa manastire cu ocazia primei plimbari pe bicicleta. 
Am pedalat spre manastire, pe un drum serpuit prin comuna Tismana si apoi prin padure, am admirat cascada care se formeaza dupa ce raul Tismana trece pe sub manastire, ca mai apoi sa o vizitam. 










A-2-a zi a debutat in forta. Aveam de pedalat 25 km cu o diferenta de nivel de circa 500 m pana la Ponoarele, prin Pocruia, Baia de Arama si pana la Podul lui Dumnezeu din Ponoare.
Pe drum am admirat zona carstica de la Izvarna, pentru ca mai apoi sa ajungem in Ponoarele. 








Aici am ramas uimiti de frumusetea Campului de Lapiezuri, de Podul natural si de Pestera Ponoarele, de lacurile Zatonul Mare si Mic, pentru ca spre amiza sa luam pranzul in natura, in Padurea de Liliac. Cu fortele refacute am plecat catre Cheile Balutei, zona de o salbaticie rar intalnita, dar si de o frumusete aparte. Aici, in 1967 s-au filmat secvente din filmul Dacii, pentru ca mai apoi locul sa fie dat uitarii, pana am ajuns noi, cu glasuri de copii fericiti si incantati de frumusetea zonei. 








































Drumul de intoarcere a fost presarat de ploaie, dar ziua a fost superba si s-a incheiat cu o excelenta saramura de pui pregatita de Gabi.

In a-3-a si ultima zi a vacantei noastre aveam in plan vizitarea cheilor Sohodolului. Am pedalat din Tismana pana in Cheile Sohodolului, circa 27 km, unde ne-am intalnit cu cei mici care erau dornici de biciclit. 
Am plecat din Tismana dornici de aventura si de pedalat. Repede am trecut prin Pestisani si Arcani, avand in stanga noastra Muntii Valcan, urmand ca dupa satul Runcu sa avem o frumoasa deschidere a cheilor sapate in munte de raul Sohodol.

























Cheile Sohodolului se intind pe aproximativ 10 km. Tot acest peisaj impresionant a fost realizat cu ajutorul apei si al vantului. Raul Sohodol, care izvoraste de sub varful Siglaul Mare, a avut rolul de a sapa cheile in calcarele cretaice, ducand la aparitia unor forme de relief specifice carstului: doline, avene, lapiezuri, canioane si pesteri. Cea mai cunoscuta forma din Cheile Sohodolului este inelul, denumit asa datorita asemanarii foarte mari cu o verigheta, aflat la o altitudine de 700 metri, care a dus la aparitia a nenumarate povesti si legende si care este un loc inedit pentru tinerii care vor sa se casatoreasca.


















Din pacate a fost ultima zi a vacantei noastre si cu siguranta vom reveni cu placere in aceste locuri.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu