miercuri, 22 iulie 2015

Macin, Batranii Romaniei

In weekendul 18-19 Iulie, impreuna cu noii nostrii prieteni am plecat plini de avant spre tura propusa de Bike Sensation, spre cei mai batrani munti din Romania, muntii Macinului.




Sambata dimineata, plini de elan am plecat catre locul de campare de langa Macin, Tulcea, loc de campare amenajat si aflat sub grija Parcului National Muntii Macinului - bancute si mese de lemn, locul cosit intre copaci, numai bun de plantat corturile. 
Recomand ruta Bucuresti-Braila (trecere cu bac-ul), fiind cel mai scurt si rapid traseu. 









Exista si wc-uri dar neutilizabile din cauza lipsei curateniei, si din pacate, fiind Dobrogea, cam greu cu apa. Se gaseste apa la Manastirea din apropiere, dar aici iar e o poveste nu tocmai placuta pentru ca au incercat sa ne ceara bani pentru a ne ajuta.





In fine, Mugurel, baiat descurcaret, cel care a avut grija de mancarea noastra si de buna organizare a taberei, a reusit sa ne faca rost de apa. 







Dupa ce am servit pranzul, calare pe bite am plecat in prima tura a aventurii - Lacul Iacobdeal. Lacul este un lac antropic, format intr-o cuveta rezultata din extractia granitului. Are o adancime de maxim 30 m. Baia in lac a fost bine venita dupa caldura din acea zi. Ne-am balacit cu totii, ne-am reincarcat bateriile pentru intoarcerea pe bicle catre tabara.
































Infometati si mai ales insetati ne-am grabit catre tabara unde ne astepta Mugurel cu gulasul de pui si bere semirece. 
















A fost asa de bun, incat multi au cerut o a-2-a portie, ceaunul s-a golit rapid. Multumim Mugurel, a fost excelent!










Noaptea in tabara a fost linistita, ne gandeam la tura de duminica, care speram sa fie la fel de frumoasa si lipsita de evenimente, cu toate ca erau prognoze de canicula.









Inainte de a pleca la drum am avut parte de un musafir in tabara, testoasa de uscat dobrogeana, specie protejata in Romania. I-am facut poze, a fost tare cooperanta si pe urma am lasat-o sa-si vada de drumul ei.













Micul dejun a fost rapid, cafeaua si ceaiul calde, ne-am umplut bidoanele de apa, am pregatit putin biclele dupa praful din ziua anterioara si eram pregatiti sa atacam Macinul, cu intrare prin Valea Fagilor si retur pe Pietrosul.

Pe drumul spre intrarea in traseu ne-am intalnit cu o turma de capre, care pareau si ele pregatite de sedinta foto.




































Stiam ca in dreptul localitatii Greci avem o portiune de push-bike, dar eram pregatiti si increzatori. Peisajul ne-a facut sa uitam de cele peste 30 grade Celsius la umbra, portiunea de push parca s-a terminat repede si am intrat in padure la racoare.


Dupa circa 20 km ne asteapta o fantana cu apa rece si Mugurel cu masa de pranz. Pe drum am mai intalnit o testoasa, care ne-a intarit speranta ca specia este bine, precum si multe insecte in diverse forme ale dezvoltarii lor. 























Intoarcerea pe Pietrosul a fost superba, o urcare lejera urmata de coborare in viteza pe un drum forestier bine definit si lejer.







Tura a fost lipsita de evenimente neplacute si speram noi ca toata lumea s-a simtit bine.

Va aspteptam cu drag in alte ture organizate de noi, detalii si inscrieri pe www.bikesensation.ro

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu